Vi varnar för företaget Zoofast.se

En varning utfärdas för företaget Zoofast.se som säljer husdjurstillbehör och foder i sin webbutik. De är en ny aktör på marknaden och vi fick ett tips ifrån en hundägare att de hade rekordlåga priser.
Så vi lade en beställning den 12 maj på foder och ben för ett belopp av 2127,54 kr. Vår hundägare beställde samtidigt för 1495 kronor.

I reklamen på hemsidan utlovades att det var en snabb leverans, 2-5 vardagar och att om det skulle ske någon försening skulle Zoofast kontakta omedelbart.

Dagarna gick, veckorna gick, och inne på hemsidan som jag som ny kund fick tillgång till såg jag att paketen aldrig sändes iväg. Jag mailade företaget som sade sig invänta en vara som inte funnits i lager. Jag ifrågasatte detta eftersom jag hade betalt frakt för tre olika paket då jag hade beställt för så många kg att det blev uppdelat i tre försändelser. Jag frågade varför de inte hade skickat de försändelser som var i lager och varför de inte hört av sig, men fick då inget svar.

Paketen kom inte och jag fick maila igen och fick svar att de skulle skickas samma dag. Inne på sidan såg jag att de inte skickades och tre till mail senare blev jag tvungen att skicka och det tredje bad jag om att få annullera hela beställningen. Inget svar, men sedan skickades paketen.

Det här kändes inte rimligt någonstans. En beställning som gjordes och betalades den 12 maj kom slutligen fram den 30 maj. Ja kom fram gjorde den inte, utan slutleveransen var med Schenker och det visade sig att Zoofast inte hade betalt dem för en hemleverans ens. Det hade tagit 18 dagar för dem att leverera utan en ursäkt. Tvärtom var mailkontakten torftig och snudd på otrevlig.

Just för att jag hade beställt alla paket till mitt lantställe mitt ute i skogen var ju mitt val att beställa varor på nätet gjort enbart för att jag behövde få det hemlevererat. Jag var på mitt lantställe utan bil och det var 2 mil till den ICAbutik som paketen hade strandat hos. Lantbrevbäraren kör bara ut Postnords paket och kan inte befatta sig med Schenkers. Och här satt jag 2 mil bort. Då ringde jag till Schenkers som informerade mig om att Zoofast.se inte beställt en utkörning men att jag skulle kontakta företaget så kunde de ändra i ordern så paketen levererades hit. Det var den informationen som även stod i alla leveransbekräftelser, att paketen skulle levereras till min hemadress. Jag kunde som kund inte betala Schenkers direkt för en utkörning utan det kunde bara Zoofast.se göra.

Jag försöker ringa Zoofast flertal gånger. Aldrig svar. Jag lämnar meddelanden dag efter dag. Ingen återkoppling då jag bett om telefonkontakt. Jag mailar dem dag efter dag. Inget svar. Jag skriver till depå deras Facebook. Inget svar. Jag gör inlägg på deras fbsida. Inget svar. Jag kontaktar dem med pm på Facebook flera dagar i rad. Inget svar. Jag mailar igen, jag fyller i kontaktformuläret på deras hemsida. Ingen återkopplar.

Till saken hör att jag har lämnat mitt idkort i Stockholm för att min man ska kunna hämta ut försändelser i mitt namn. Så även om jag kom till ICA med taxi för att hämta paketen skulle de inte lämna ut dem till mig.

Så nu har jag betalt 2127.54 kronor förgäves till ett företag som helt enkelt blåser sina kunder. Nu när jag googlar dem i efterhand så är jag inte ensam om att uppleva samma sak. Min hundägare som beställde för 1495 kronor samma datum hon har inte ens fått sina produkter.

Så en stor varning utfärdas för det här företaget som absolut inte lever upp till reklamen. Beställ aldrig härifrån, och gör om samma misstag som vi, och många många andra.

En kommentar till “Vi varnar för företaget Zoofast.se

  1. Extrem otur. Visst tar de lite lång tid på sig ca en vecka men allt beställt kommer fram hos mig. Med Schenker. Tyvärr då har de inte fri frakt längre för över 499 kr eller 449 som de hade förr. Men frakten var inte så dyr. Det som retar mig är att de gör reklam på hemsida för artiklar som inte finns hemma så dem kan man inte beställa

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *